Què és la Innovació

Vicenç Llobet Sánchez - Què és la Innovació

La paraula “Innovació” és un terme que fa anys que està de moda i que s’ha fet servir i abusat fins a la sacietat. Frases com que la innovació salva a les empreses, que innovar és modern, que sense innovació no hi ha creixement ni futur … però realment no es sol tenir clar què es vol dir amb innovació, que no s’ha de confondre amb emprenedoria, creativitat o recerca i desenvolupament (R+D).

A Internet es poden trobar moltes definicions del què vol dir “Innovació”, però actualment i de manera, diguem que oficial, la definició correcta és la que dóna l’Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE) i que diu:

La innovació és un procés iteratiu activat per la percepció d’una oportunitat proporcionada per un nou mercat i/o un nou servei i/o avenç tecnològic que es pot lliurar a través d’activitats de definició, disseny, producció, màrqueting i èxit comercial de l’invent.

Com a conclusió es podria definir que és la creació d’alguna cosa nova i la seva posta en valor. És a dir, es tracta d’alguna cosa que s’hagi inventat –el qualsevol àmbit–, però que a més sigui nou, que no s’hagi fet abans o que no s’hagi fet de la mateixa manera i, com a segona part, és necessari que per poder portar a terme una innovació amb èxit es necessita que tingui un èxit comercial; és a dir, que el mercat el compri.

Es podria dir que la innovació té com a principal objectiu la seva explotació comercial. Si no hi ha explotació comercial, no hi ha innovació i això porta a que en les metodologies d’innovació, l’estudi del client destinatari o l’estratègia de la seva comercialització, tinguin un pes tant o més important que la generació d’idees o la gestió de la R+D.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

%d bloggers like this: